اللي اتعمل في سد النهضة ليس صدفة ، واللي اتعمل في السودان ليس صدفة ، واللي اتعمل في ليبيا ليس صدفة ، واللي اتعمل وبيتعمل في غزة ليس صدفة

0 4

كتب..عاطف انيس

👌كل اللي حصل وبيحصل حوالينا هو عبارة عن عملية ” تطويق ” لمصر من أجل اسقاطها نهائياً ، تطويق سياسي واقتصادي ومائي وعسكري بمُنتهي الفجاجة والبجاحة ، ولم لا ومصر تمثل للعدو “الجائزة الكُبري “

🤔لكن خلي بالك ان اللي فات كوم واللي جاي كوم تاني ، نتن*ياهو مش جايبها لبر ، وواضح ان فيه مؤامرة وخطة خبيثة بيتم تدبيرها لنا في الخفاء لخلق حالة من الفوضي علي حدودنا 🥺قد تؤدي الي سناريوهات كارثية والوضع مُتأزم للغاية والموقف صعب

عشان كدا لن أملَّ ولن أكلّ من اني اقول لحضرتك ان المرحلة اللي داخلين عليها خطيرة جدا جدا وماينفعش معاها الحياد بأي حال من الأحوال ، لان الحياد اوقات الحروب والأزمات “خيانة ” وتقدر تعتبره كمان “قلة ديانة”

😏ما يُحاك لنا من مُخطط شيطاني خبيث ظهر ووضح للجميع وعلي العلن ، وما يُدبر حالياً بيزيد خطورة هذا المُخطط وبيزيد وضوحه بشكل لا تُخطئه العين.

👈لذلك من الضروري جداً الالتفاف خلف قيادة مصر وهذا الالتفاف والالتحام ليس تطبيلاً ولا نفاقاً ولا تحايلاً علي الحق وانما هو ” واجب ” ديني ووطني واخلاقي لا يمكن التخلي عن أدائه بأي حال من الأحوال👌 وهو الحق بذاته إذا اردت سبيلاً.

👈الواجب دا بيحتم علي كل واحد فينا وبالذات الفترات الجاية .. عدم الانسياق وراء اي اكاذيب واشاعات ، والتريث والتحقق من اي اخبار بيتم تداولها 👈 تحلي بالوعي وتفهم حقيقة ما يجري ، انشر كل ما هو إيجابي 👈 الانتباه واخذ الحيطة من الصفحات المشبوهة والأخبار المفرقعة

👈وفي النهاية بنأكد كل الدعم والتفويض للرئيس السيسي لفعل ما يراه مُناسباً في هذة الفترة الدقيقة والعصيبة🖐️

تحيا مصر عزيزة – أبيَّة – قويَّة – غنيَّة ليوم الدين

🇪🇬 🇪🇬🇪🇬

😏اللي اتعمل في سد النهضة ليس صدفة ، واللي اتعمل في السودان ليس صدفة ، واللي اتعمل في ليبيا ليس صدفة ، واللي اتعمل وبيتعمل في غزة ليس صدفة

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.